Naturel Koyun-Keçi-Klasik Beyaz peynirleri besin değerleri yüksek,protein, kalsiyum ve fosfor bakımından zengin ve değişik miktarlarla da olsa mutlaka herkesin tüketmesi gereken ürünlerdir. Peynirin lezzetli ve kaliteli olmasında kullanılan süt ve süt yağı oranı ne kadar önemliyse olgunlastırılma safhasıda bir o kadar önemlidir. Peynir ne kadar çok bekletilirse o kadar lezzetli bir tat alır. Bundan dolayı iyi kalitede bir peynir sunabilmek için TAHSİLDAROĞLU Ezine Koyun-Keçi-klasik beyaz peynirlerimizi minimum altı ay-bir yıl arasında olgunlaştırdıktan sonra tüketime sunmaktayız.

Kalsiyum :
Kalsiyum kemiklerin ana yapısında bulunan ve onların güçlü kalmasını sağlayan bir mineraldir.Vücudun hergün gereksinim duyduğu mineralin görevleri bunlarla sınırlı değildir. Kalbinizin düzenli atması, kan pıhtılaşma sisteminizin düzenli işlemesi, sinirlerinizin sağlıklı çalışması ve kaslarınızın düzgün fonskiyon görmesi de kalsiyumun yardımıyla olur. Kalsiyum organizmanızın düzgün çalışmasında büyük rol oynar. Vücuttaki kalsiyumun %99'u kemikler ve dislerde,%1'i kan ve yumusak dokularda bulunmaktadır.Bu %1 oranındaki kalsiyum çok az bir miktar gibi görünse de son derece büyük bir hayati öneme sahiptir.

Süt ve süt ürünleri en önemli kalsiyum kaynaklarıdır,100gr.beyaz peynir içerdiği kalsiyum açısından vücudun günlük kalsiyum ihtiyacının yarısını, fosfor ihtiyacının da üçte birini karşılayabilmektedir. Her yaş grubu için gerekli olan kalsiyum ihtiyacının karşılanması için günde en az 1-2 bardak süt veya yoğurt veya 2-3 kibrit kutusu büyüklüğünde peynir tüketmek gerekir. Kalsiyum kemik ve diş sağlığı açısından ve kemik kaybının önlenmesi için gereklidir. Peynir yapısındaki kalsiyum fosfat ve peptitlerile ağızdaki asit miktarini azaltarak,dişin yapısını güçlendirir. Ayrıca tükürük aksisini uyararak asit ortamını azaltmakta ve mekanik temizliğe yardımcı olmaktadır. Bayanlar özellikle 30 yaşından itibaren daha fazla kalsiyum kaybetmeye başladıkları ve menepozla birlikte bu hızlandığı için süt ve süt ürünlerini daha çok tüketip, güneş ışığından daha fazla faydalanmalı, egzersiz yapmaya özen gostermelidir.

Bunun yanı sıra gebelik boyunca hem anne hem de bebek sağlığı için kalsiyuma ihtiyaç vardır. Bebeğinizin gebeliğin 8. Haftasında oluşmaya başlayan kemik ve dişlerinin gelişimi için kalsiyum önemlidir. Gebelikte, normalde gerek duyduğunuz miktarın iki katı kadar kalsiyum gereklidir Bundan dolayıdır ki anne adayı, günlük kalsiyum gereksinimini göz önünde bulundurarak bir beslenme düzeni uygulamalıdır. Kalsiyumdan zengin diğer gıdalar; yeşil sebzeler, kabuklu deniz hayvanları, sardalya balığı, soya fasulyesi, fındık, badem, pekmez, kalsiyum ile zenginleştirilmiş meyve suları, ekmektir.

YEMEĞİ PEYNİRLE SONLANDIRIN
Meyve suları, tatlılar, sert kıvamlı şekerler, karamel, muz gibi yiyecekler dişlerde çürük oluşturma riskini artırıyor. Tatlı yedikten sonra süt, ayran içmek ve peynir yemek, şekerin ve ortaya çıkan asidinzararlı etkilerini önler. Ph seviyesini kontrol ettiğinden dişler için koruyucu kalkan oluşturur.